Motocykle to nie tylko jazda po prostych szosach, ale również w mieście, tam zadomowiła się szczególnie wersja Kawasaki ER – motocykle miejskie. Na ulicach można jeszcze spotkać maszyny produkowane w latach 1997 – 2003, czyli ER5, zaprojektowane głównie z myślą o początkujących. Napęd ER5 to dwucylindrowy, rzędowy czterosuw – jego moc to 50 KM. Jego maksymalny moment obrotowy to 45 Nm przy 7200 obr./min., a pojemność 499 ccm. Motocykl już od początku swojej produkcji był niezwykle popularny i tak zostało aż do końca jego produkcji. Ma lekkie i proste nadwozie, a także niezawodną konstrukcję. Jedyną wadą ER5 są jego słabsze niż w innych motocyklach hamulce, niemniej to jeden z najpopularniejszych modeli wybieranych na pierwszy pojazd.
ER-6F
Linia ER konstruowana była zawsze z myślą o precyzji i wygodzie każdego kierowcy. Już w 2009 roku motocykl ER-6F przeszedł lifting, który sprawił, że jego wygląd stał się bardziej agresywny. Przede wszystkim ten model jest szczuplejszy, a to w połączeniu z niższym ustawieniem zawieszenia pozwala na wygodną jazdę nawet niższym osobom. Silnik Kawasaki ER-6F ma moc 72 KM i pojemność 649 ccm. Jest też stosunkowo lekki – z ABS-em waży jedynie 208 kilogramów.